U mag van ons verwachten dat wij uw medische hulpvraag correct behandelen en serieus nemen. Wij verwachten van u dat u onze hulpverleners daarvoor de kans geeft, door ze rustig en respectvol te woord te staan en geen overlast te veroorzaken voor andere patiënten. Dit geldt voor contact per telefoon, voor huisbezoek en ook als u de praktijk voor een consult bezoekt.
Helaas krijgen we een enkele keer te maken met agressie of geweld in de praktijk en aan de telefoon. Dit kan zich uiten in schelden en beledigen tot bedreigingen en zelfs fysiek geweld. Voor diegene die agressieve uitingen moet incasseren, is dit erg vervelend en bedreigend. We hebben daarom besloten dat we geen enkele vorm van agressie (tegen één van onze medewerkers) tolereren.
De onderstaande afspraken zijn van kracht binnen onze praktijk:
Wanneer onze gedragsregels niet worden nageleefd, kunnen wij maatregelen nemen, afhankelijk van de ernst van het gedrag. Deze maatregelen kunnen zijn:
Wij geloven dat goed contact en respectvolle omgang bijdragen aan de beste zorg voor iedereen. Samen zorgen we voor een veilige en prettige praktijkomgeving.